BREAKINGHCM NEWS
Nieuwe t-shirts beschikbaar Night of the Boogeyman - Kom je? Did you play The Boogeyman game? HCM.Records: HMR-024 - Cor-tex - Hardcore Maniac

Angerfist & N-Vitral – Voices in My Head

Eerst even dit, voor iemand begint te huilenDeze review is persoonlijke mening, geen wetboek met kickdrums.
Angerfist & N-Vitral Voices in My Head

Release details

Lijstpositie
Reviewer
Modean
Catalogusnummer
Track / Release titel
Voices in My Head
Label
Release datum
2026-05-28
Juno Download
Apple Music
Score
3,5/5

Bekijk/beluister op YouTube

Review

Angerfist & N-Vitral – Voices In My Head begint bijna alsof Billie Eilish per ongeluk in een donkere hardcorekelder is wakker geworden. Zo’n breekbare, fluisterende, licht ongemakkelijke vocal die niet meteen klinkt alsof er binnen vijf seconden een betonmolen door je gezicht gaat rijden. Maar uiteraard, dit is Angerfist en N-Vitral, dus lang duurt die subtiele therapie niet.

De zin “Please God, save me from the voices in my head” is simpel, maar wel herkenbaar genoeg om te blijven hangen. Geen ingewikkeld vocaal meesterwerk, geen diepe poëzie die je naast je nachtkastje legt om jezelf beter te begrijpen, maar het werkt. Het geeft de track meteen een donkere insteek en zorgt ervoor dat de opbouw meer sfeer krijgt dan gewoon “hier is een kick, veel succes ermee”.

Na die intro barst de track vrij snel open in volle agressie. De zachte, bijna popachtige aanzet wordt ingeruild voor brute hardcoredruk, waardoor het contrast goed werkt. Daarna gaat Voices In My Head wat opbouwender verder, alsof de stemmen in het hoofd eerst nog even netjes in de rij moeten gaan staan voor ze opnieuw mogen beginnen roepen. Natuurlijk wordt er daarna nog eens tot God geroepen, waarna de track opnieuw losbarst.

Richting het einde schakelt de plaat nog eens over naar een drogere kick, en dat geeft het geheel toch nog wat extra punch. Niet per se verrassend, maar wel effectief. Het is zo’n stuk waarbij je voelt dat ze niet te veel willen uitleggen. Gewoon: stemmetjes, paniek, kick erin, klaar.

Is dit de beste Angerfist-track ooit? Nee. Daarvoor mist hij misschien net dat ene memorabele moment dat je compleet bij je nekvel pakt. Maar slecht is dit absoluut niet. Integendeel, Voices In My Head is een goeie track met een sterke sfeer, een herkenbare vocal en genoeg agressie om live zeker zijn werk te doen.

Geen klassieker, wel een stevige binnenkomer. En soms is dat gewoon genoeg.

Oordeel
Voices In My Head is geen absolute Angerfist-klassieker, maar wel een stevige track die goed werkt door zijn contrast. De intro heeft iets donker, breekbaar en bijna Billie Eilish-achtig, waarna Angerfist en N-Vitral de boel gewoon opentrekken met volle hardcore-agressie. De vocal “Please God, save me from the voices in my head” is simpel, maar herkenbaar genoeg om te blijven hangen. De track bouwt daarna netjes op, roept nog eens richting God, breekt opnieuw los en eindigt met een drogere kick die het geheel nog wat extra kracht geeft.

Wat denk jij?

Reacties

Nog geen reacties.

Deze vind je misschien ook leuk

No Related Post

Hardcore Maniacs